Cum sa empatizezi prin comunicare non-verbala 

print
 
Cum sa empatizezi prin comunicare non-verbala

Comunicarea face parte din structura de identitate a fiecare persoane. Prin intermediul comunicarii reusim sa ne exteriorizam  gandurile, ideile, sentimentele. Fara comunicare inter-personala, viata ar fi greu de imaginat. Si fara comunicare ar fi aproape imposibil sa relationam cu cei din jurul nostru.

Este foarte importat sa stii ca procesul de comunicare nu se limiteaza doar la caracteristica sa verbala, el este mult mai complex de atat, realizandu-se in mare proprotie la nivel non-verbal.

Trebuie sa stii ca fiecare actiune pe care o faci comunica o anumita informatie despre tine. Tocmai de aceea este necesar sa fii atent la modul in care te imbraci, gesturile pe care le faci, tonul pe care il folosesti, distanta pe care o ai fata de interlocutor precum si la postura corpului.

Atunci cand comunici cu o persoana, fie ca este vorba despre o discutie legata de afaceri sau o discutie amicala, principalul lucru la care este util sa lucrezi este modul in care empatizezi cu interlocutorul tau. Prin empatie arati persoanei cu care vorbesti ca intelegi ceea ce spune si ii intelegi sentimentele si emotiile. Pentru a empatiza cu interlocutorul tau este necesar sa acorzi atentie atat componentelor verbale, dar mai ales celorde comunicare non-verbala.

Cum sa empatizezi prin comunicare non-verbala

  • directioneaza-ti pozitia corpului inspre interlocutor sau apropie-te de el. Atunci cand o persoana spune ceva interesant, pentru a-i semnala faptul ca esti captivat de subiectul relatat, indreapta-te catre ea sau micsoreaza distanta dintre voi.
  • foloseste expresiile faciale. Ori de cate ori iti este povestit ceva care te surprinde, te indigna sau te bucura, arata acest lucru prin diferite expresii faciale.
  • gesticuleaza. Atunci cand esti curios cu privire la un anumit aspect sau vrei sa aprobi ceva, foloseste-ti miscarile corpului si ale mainilor pentru a realiza gesturi care sa denote aceste lucruri.
  • aproba prin miscari ale capului. Cand doresti sa ii arati persoanei cu care vorbesti ca esti de acord cu ceea ce spune, aproba prin miscari usoare ale capului spre inainte. De asemenea, iti poti misca capul in stanga si in dreapta pentru a semnaliza dezacordul.
  • ofera o imbratisare atunci cand este nevoie. Daca interlocutorul tau iti povesteste o problema delicata ii poti oferi o imbratisare pentru a-ti arata suportul. Dar fii atent la semnalele pe care le transmiti.
  • pastreaza un contact vizual aproape continuu. Priveste-ti interlocutorul in ochi, acest lucru ii va da de inteles ca esti atent la ceea ce iti spune. Contactul vizual are rolul de stabili o relatie de incredere intre doua persoana ce comunica.
  • priveste in directia descrisa de interlocutor. Atunci cand persoana cu care vorbesti iti descrie un anumit obiect sau realizeaza o harta imaginara, chiar daca nu exista nici un obiect fizic, incearca sa privesti in directia indicata de cel care povesteste.
  • foloseste-ti sprancenele. Daca ti se povesteste un eveniment care te indigneaza sau te surprinde, iti poti exprima parerea printr-o miscare subtila a sprancenelor.
  • zambeste! Atunci cand comunici cu cineva, zambetul este elementul care te ajuta cel mai mult sa empatizezi cu interlocutorul tau. Insa ai grija sa zambesti doar atunci cand este cazul. Spre exemplu daca o persoana iti povesteste un eveniment trist, cu siguranta zambetul nu te va ajuta sa empatizezi cu acea persoana.
 
Subiectul:   comunicare Categoria:   minte si emotii Data: 2011-05-09
 
Autor:          roxana b.

"...ma caracterizeaza: dorinta de a face intotdeauna ceva mai mult decat pot, incapatanarea de a nu renunta niciodata, ambitia de a lupta pentru ceea ce imi doresc, curajul de a accepta infrangerile si de a invaĊ£a din ele, optimismul permanent si admiratia pentru tot ce inseamna valoare."

 
Disclaimer :

Autorii acestui site, in afara de cazurile specificate in mod expres, nu sunt medici, psihologi sau terapeuti, nu se prezinta astfel si nu se substituie persoanelor cu studii autorizate in domeniu. Ca urmare materialele de pe acest site au scop strict de informare si sunt destinate exclusiv dezvoltarii personale, si nu diagnosticului, tratarii sau vindecarii unor situatii patologice. Teoriile, ideile si aplicatiile prezentate sunt viziunea personala a autorilor si nu pot substitui in nici un fel consultatiile de specialitate. Fiecare vizitator al site-ului este responsabil pentru propriile idei, propriile decizii, propriul confort fizic, emotional, mental si spiritual. Iti recomandam sa nu aplici nimic ce ti-ar putea aduce suferinta fizica, mentala, emotionala, spirituala. Utilizeaza doar ce ti se pare a fi util pentru tine, si ignora restul.

Comenteaza articolul

Nume:
 
Email:
 
Website:
 
Comentariu:
 
Cod de validare:
 

 

Recomanda articolul :

 
Email(uri)* :
Mesaj :
*Introduceti adresele de email separate prin virgule
 
Trimite Anuleaza
 

 

Mai multe articole text»


Din aceeasi categorie

Mituri si conceptii gresite despre hipnoza
 
Mituri si conceptii gresite despre hipnoza Fie ca vrei sa inveti cum sa devii un hipnotizator sau te gandesti sa consulti unul pentru ajutor, este important sa ai o idee clara despre ceea ce este hipnoza dar si ceea ce nu este. Multi oameni au conceptii gresite in legatura cu hipnoza, care au fost alimentate de filme, spectacole de comedie si multe alte forme de mass-media. ...
 
Legatura dintre constientizare si creier
 
Legatura dintre constientizare si creier Constientizarea nu poate exista, cu exceptia cazului in care exista ceva constient si anume creierul. Inainte de existenta creierului si dupa moartea acestuia, nu a existat si nu va fi nici o constientizare. ...
 
E V E N I M E N T E - unde mergi
 
M A G A Z I N - produse pentru o viata mai frumoasa
 
Login
 
 
Ultima carte

Pescarusul Jonathan Livingston - Richard Bach [carte]

 
Pescarusul Jonathan Livingston - Richard Bach [carte] In `Pescarusul Jonathan Livingston` vo ...
 
 
 
Ultimul articol text

7 obiceiuri ale increderii in sine

 
7 obiceiuri ale increderii in sine Inainte de a deprinde noi obiceiuri trebuie sa renunti la vechile obiceiuri. Exista 7 obiceiuri esentiale pe care trebuie sa le stapanesti. Dupa ce faci toate aceste lucruri, nu te vei mai gandi la obtinerea unei increderi in si ...
 
 
 
Reclama 6
 
 
 
Reclama 7
 
 
 
Ultimul articol video

Introducere in reflexologie [video]

 
Reflexologia este o practica veche de  ...
 
 
 
R A D I O -muzica pentru suflet
 
Reclama 8
 
 
 
 
 
Ultimul articol text

7 obiceiuri ale increderii in sine

 
7 obiceiuri ale increderii in sine Inainte de a deprinde noi obiceiuri trebuie sa renunti la vechile obiceiuri. Exista 7 obiceiuri esentiale pe care trebuie sa le stapanesti. Dupa ce faci toate aceste lucruri, nu te vei mai gandi la obtinerea unei increderi in sine puternice, ci aceasta devine o parte ta ca persoana. Atunci cand se intampla acest lucru, te vei simti in mod natural puternic, vei face din ce in ce mai putine alegeri gresite si actiunile tale te vor duce spre realizari tot mai mari. ...
 
 
Ultimul articol video

Introducere in reflexologie [video]

 
Reflexologia este o practica veche de vindecare si metoda alternativa si moderna de ingrijire a sanatatii. Desi aceasta practica a fost recunoscuta la nivel global ca o forma viabila de vindecare de mai multi ani, numai recent reflexologia a devenit cunoscuta si acceptata in mai multe tari. ...
 
 
Ultimul articol carte

Pescarusul Jonathan Livingston - Richard Bach [carte]

 
Pescarusul Jonathan Livingston - Richard Bach [carte] In `Pescarusul Jonathan Livingston` vom intalni o pasare care vrea sa se uite dincolo de viata normala, care pentru o pasare inseamna a manca, a dormi si a se reproduce. Aceasta pasare vrea sa zboare cat mai sus si mai rapid si sa faca cele mai indraznete miscari. Richard Bach stia, evident, o multime de lucruri despre aviatie si fascinatia acestuia este evidenta in carte. El reuseste sa impleteasca intr-un mod extrem de armonios domeniul aviatiei, aerodinamica, spiritualitatea si intrebarile de genul "de ce suntem aici" intr-o tesatura diafana si vesnic actuala ...
 
 
 
close

Te rugam sa te loghezi pentru a putea folosi aceasta optiune

 
User:
 
Parola:
 
 
Am uitat parola >>>